נשים וכוחן כצרכניות

Posted: May 15, 2013 in נשים וכוחן כצרכניות

היום, יותר מתמיד מחלחלת ההבנה כי על מנת שמוצר ימכר היטב, עליו להיות מכוון ברמת השיווק וההטמעה שלו –לנשים. סקרים כבר הראו כי נשים מהוות כוח צרכני חזק מאוד יותר מגברים ובהתאם לכך החלו המפרסמים לכוון את מסריהן לנשים.
בואו ננסה להבין למה:

*מחקרים הראו כי נשים נוטות לקנות קניות רגשיות יותר להבדיל מגברים שלרוב נותנים לכל קנייה שלהם צידוק רציונאלי ובעיקר קונים בעקבות חוסר/צורך אמיתי במוצר. נשים אוהבות יותר לקנות ומשום כך גם נוטות להימצא יותר בקניונים ובאזורים מסחריים בהם ישנן חנויות ממכר. *בחלוקת המטלות במערכת הזוגית האישה בדרך כלל אמונה על תחום הקניות של הבית והמשפחה. החל מחפצי נוי לבית ועד לבגדים לבעל. גברים שונאים להימצא בחנויות ומשום כך האישה בדרך כלל תבצע עבורם את הרכישה. *נשים הן בדרך כלל בעלות הדעה בנוגע להאם לרכוש את המוצר או לא. סעיף זה משלים את הסעיף הקודם משום שבגלל שהן בדרך כלל אחראיות על הרכישות במשפחה ומשום שהגבר יסמוך על טעמן האישי, כשהגבר ירכוש משהו לבדו הוא יתייעץ עם האישה לפני הרכישה שלו.
*סקרים כבר הראו כי נשים גולשות יותר מגברים, הן לא חוששות לנסות “טכנולוגיות חדשות” ו “חיות את הרשת” יותר, בנוסף לכך מפאת תפקידה הרב תחומי של האישה,ובעיקר אם מדובר באם שהיא גם קרייריסטית, ההתנהלות האינטרנטית גוזלת לה זמן רב ומאפשרת לה לטפל ביותר תחומים בזמן מועט.
נקודה נוספת אף היא הנובעת מתפקידה של האישה לדאוג לרווחת ובריאות המשפחה, אי לכך ובהתאם לזאת, האישה תתור אחר מגמות ואחרי מקורות מידע שונים על מנת לבדוק על מצב רפואי לדוגמא של אחד הילדים או על מוצר חדש שהיא תתלבט אם לצרוך.
אי לכך ובהתאם לזאת היא גולשת יותר וכך נחשפת יותר למבצעים, מגמות ופרסומים למיניהם.

*בכל העולם נשים נהיו משכילות יותר ויותר ומקודמות לתפקידי מפתח. נשים אולי משתכרות פחות מל גבר באותה עמדה אך מוציאות הרבה יותר ממשכורתן על רכישות שונות להבדיל מגברים.
חומר נוסף לקריאה אודות כוחן הצרכני של הנשים תוכלו למצוא ב:
http://www.prdaily.com/Main/Articles/Mom_bloggers_control_2_trillion_worth_of_Americas_10534.aspx – מאמר על הכוח שמהוות הבלוגריות הנשיות מכוח הרכישה של ארה”ב
http://clevergirlscollective.com/kristy-sammis/pinterest-sexists/ – רשת חברתית לנשים
http://www.briansolis.com/2012/04/the-rise-of-generation-c-and-what-to-do-about-it/ – מאמר של בריאן סוליס אשר בדק את תופעת הכוח הנשי הצרכני ואף טבע את המושג: GENERATION C
אז לאחר שהבנו את כוחן הצרכני של הנשים , נותר למפרסמים להמשיך ולכוון יותר לנשים את מסריהם השיווקיים ואילו לנשים נותר להבין את כוחן הצרכני ולפעמים אפילו להשתמש בו לטובתן כמו לדוגמא להחרים מוצרים אשר מפרסמיהם מעודדים שוביניזם (גולדסטאר לדוגמא), או מוצרים אשר מיוצרים בארצות עולם שלישי אשר ילדים מקבלים עבור ייצורם שכר רעב, ארגונים אשר תומכים בהדרת נשים וכו’.
עלינו להתאגד כנשים ולהשתמש בכוחנו הצרכני על מנת ליצור עולם טוב יותר לילדנו.

'Songkran...'...  Kalasin,  Thailand 2556

אתנחתא קומית לסיום: אחרית הימים או סטארט אפ:

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s